25 начина да повишим доверието на клиента
Подобряването на лоялността и доверието в клиентите е ключов фактор и приоритет на всяка фирма в развитието на успешен бизнес.

Представяме Ви няколко работещи начина за повишаване на доверието:

1. Споделете Вашите ценности
За да изградите силна връзка с клиентите си е важно да им споделите ценностите на Вашия бизнес. Според проучвания 64% от потребителите споделят, че основен превес за партньорските им взаимоотношения е споделянето на общи ценности.

2. Осигуряване на отлично обслужване
Звучи очевидно, нали? Но заслужава да се спомене отново, защото отлично обслужване е това, което създава трайни взаимоотношения с клиентите и което Ви отличава от  конкуренцията.

Как да подобрите обслужването на клиентите?
Като за начало се вслушайте в своите клиенти, обърнете внимание на това, което споделят с Вас. Предоставете им  леснодостъпен контакт с представител на Вашия бизнес. Поставете своя имейл адрес, телефонен номер и социални контакти на ключови позиции в уеб сайта. Впечатлявайте ги постоянно с Вашите услуги.

3. Бъдете прозрачни
При проблемни ситуации е важно да не отричате проблема, а да бъдете честни с клиентите си.

4. Създаване на чувство за общност
Създайте бизнес профили в социалните мрежи, в които ежедневно да поддържате връзка с клиентите, изграждайки си малка общност. Общностите са ефективен начин да започнете дискусия с клиентите си и таргетирано да ги насочите към Вашите продукти / услуги.  
Например, можете да насърчите клиенти си да споделят Вашият продукт в своите социални портали като Facebook, Instagram, Pinterest и т.н.

5. Наберете имейл адреси
Един от най-лесните начини да поддържате връзка с клиенти е, чрез електронната поща. Добавете Newsletter система във Вашия уеб сайт, чрез която заинтригуваните от Вашия бизнес клиенти, да получават актуална информация за последните новини, продукти или услуги, които предлагате на своя личен имейл адрес.
Използвайте базата си от имейли  за да подобрите удовлетвореността на клиентите  и да запазите настоящите си клиенти доволни.

6. Използвайте социално доказателство
Изграждайки положителни отзиви за Вашия бизнес в социалните мрежи, не само ще повишите новите си клиенти, но също така и положителното впечатление, което оставяте у тях.

Може да го постигнете по следните начини:
  • Експертни статистики, които показват ползите от работата с Вас.
  • Потребителски ревюта оставени от клиентите.
  • Изтъквайки Вашите постижения
  • Чрез Facebook игра, обвързана пряко с Вашата дейност

7. Надхвърлете очакванията
Вероятно сте чували клишето, че бизнесът трябва "по-малко да обещава и повече да изпълнява". Можете да постигнете това, като просто надхвърлите очакванията на своите клиенти. Ако например за да се свърже с представител на фирмата Ви, клиента е необходимо да изчака 24 часа, но успеете да се свържете с него в рамките на 6 часа, Вие надхвърляте очакванията му.

8. Не пренебрегвайте съществуващите си клиенти
Изключително лесно е да забравите за настоящите си клиенти, когато сте прекалено заети в търсенето на нови. За да задържите доверието в лоялните си клиенти е важно да се уверите, че услугата/продукта, който предлагате е  все още на високо ниво.

9. Признайте, когато направите грешка
Грешки се случват често и Вашите клиенти имат обширен спектър от онлайн платформи, където да споделят опита си с Вашата компания. Не се отбранявайте и не приемайте лично грешките случили се по Ваша вина. Вместо това, поемете отговорност и разрешете проблема.

10. Наемете правилните хора
Служителите са изключително важни за подобряването на лоялността към клиентите. Уверете се, че вашите служители имат подходящо обучение и усет за повишаване на потребителската практика.

11. Заемете лична позиция
Изследвания са доказали, че персонализираните имейли увеличават шанса за сделка с 6 пъти повече от безличните такива. Обърнете се поименно към потенциалните и сществуващи клиенти, когато изпращате поздравителна картичка или предоставяте ваучер като нов клиент. Клиентите оценяват изпращането на персонализирани съобщения, изграждайки си  емоционална връзка с Вас.

12. Бъдете експерт
Пример: купувате нов телевизор, но имате въпроси свързани с него. Бихте ли го закупили от компания, която ще отговори на всички въпроси или от такава, която няма да го направи? Вероятно сте по-склонни да подкрепите компанията, който успява да отговори на всички Ваши запитвания. Ако искате да привлечете  и задържите своите клиенти, трябва да се превърнете в уважаван и надежден експерт във вашата област, като се уверите, че служители Ви също като Вас са ясно осведомени и споделят своя опит с клиентите.

13. Кажете точните думи
Изследванията доказват, че употребата на точни думи и фрази може да Ви помогне да мотивирате своите клиенти. Част от тези думи са: Вие, безплатно, защото, веднага и ново. Ако използвате тези думи в заглавията или мотивационните си текстове, ще увеличите шанса си за достигане до нови клиенти.

14. Предлагайте стимули за действие
Ако искате да дадете причина на Вашите потребители да посетят сайта Ви, трябва да им дадете стимул за това. Това може да бъде нещо просто като отстъпка за следващата покупка или безплатен артикул след десета покупка.

15. Попитайте за тяхното мнение
Как да разберете дали Вашите клиенти харесват Вашите продукти или услуги? Давайки си ясна оценка за мнението на потребителите, ще успеете да направите промени, оставяйки клиентите доволни. При завършване на поръчка от клиент, добавете възможност за обратна връзка посредством поле за оставяне на мнение, email запитване от Ваша страна или въпросник.

16. Бъдете надеждни
Спечелете репутация на лоялен и надежден бранд.Това означава, че ако обещаете да доставите продукт в рамките на  48 часа след покупката, трябва да се уверите,че доставката е била получена по-рано, но не и по-късно от този период. Ако гарантирате 24/7 поддръжка за клиента, се уверете, че  може да го изпълните. Ако се случат непредвидени промени с Вашия бизнес, запознайте клиентите си с новостите и бъдете честни с тях.

17. Прекарвайте повече време с клиентите си
Разговорът с Вашите клиенти може да Ви послужи за няколко цели. За начало, можете да разберете какво ги е накарало да станат Ваши клиенти. Може да използвате тази информация за изготвянето на бъдещото съдържание в уеб сайта Ви, както и за маркетингови цели. Помолете клиентите да споделят опит, препоръки или казуса си с Вас.
Отделяйки време и вслушвайки се в нуждите на Вашите клиенти, ще си гарантирате доволни клиенти, верни на Вашия бранд.

18. Улеснете клиентите си
Не мислете винаги за осъществяването на продажба. Добрият маркетинг е ключов фактор за всеки бизнес. Например, ако сте собственик на магазин за мебели, бихте могли да създавате клипове, които да публикувате в YouTube или да изпращате месечни бюлетини със съвети за обзавеждане на дома.

19. Изпреварете проблемите
Вместо да се насочите към отстраняване на проблем се насочете към избягване на появата му, чрез предварително изготвени решения.

20. Бъдете гъвкави
Запомнете,че всеки клиент има своите странности и проблеми.Например, ако в условията Ви за ползване сте упоменали, че срока за връщане на продукт е 30 дни, но вместо това клиента е закъснял с няколко дни, вместо да откажете да върнете стоката, я приемете или предложете друг продукт.

21. Използване на автоматизация
Използвайте система за автоматично изпращане на имейли, която да ви помага при изпращането на информация за извършена поръчка или обратна връзка с Вас.

22. Осигурете лесна комуникация
Осигурете на клиентите си лесен досег с Вас. Бъдете на разположение при изникнали въпроси или при желание на клиента за лична среща.

23. Попитайте за мнение
Изследвания са установили, че:
  • 88% са прочели ревюта от клиенти за да определят качеството на компанията, която да изберат.
  • 85% от потребителите споделят, че преглеждат до 10 мнения.
  • 72% от потребителите се доверяват на положителните отзиви, преди да заложат на някоя компания.
  • 88% от потребителите се доверяват на онлайн ревютата, пред личните препоръки.
Не се колебайте да помолите клиентите си да оставят ревю за Вас и да им благодарите за отделеното време за Вашия продукт или услуга.

24. Изненадвайте ги
Не забравяйте, че малките и неочаквани неща карат клиентите да се връщат за още.

25. Програма за лоялност
Отидете отвъд система за награди и въведете програма за лоялност.
  • Система с точки - клиентите печелят точки, които могат да използват за да получат награда.
  • Използвайте двустепенна система - осигурете малка награда с тенденцията да я увеличите с течение на времето.
  • Обединете усилията си със свързана фирма за сделки извън компанията.
  • Направете игра - кой не обича игрите?
  • Предложете страхотен продукт,награда или обезщетение, за да повишите доверието у клиента още в самото начало.

Изграждането на лоялни клиенти ще Ви помогне да си спестите разходите по маркетингови кампании, да намерите постоянни нови клиенти. Не забравяйте, че малките неща имат най-голямо значение.
seo plugin e-max.it
e-max.it: your social media marketing partner
Потребителски рейтинг: 5 / 5, 1 гласа
 
Headway.bg използва бисквитки за да предостави по-добро обслужване.
Повече информация
Разбирам
"Бисквитката" е малък текстов файл, който се съхранява на устройството, от което посещавате даден уеб сайт, без този файл да събира каквато и да е информация за документи или файлове на Вашето устройство.

Headway.bg използва "бисквитки" по различни причини, с цел създаване на по-безопасна и ефективна среда за посетителите. Бисквитките се използват основно за статистически цели и въпроси, свързани с функционалността на уеб сайта.

Уеб браузърите са настроени да приемат "бисквитки” по подразбиране. Ако желаете да промените начина на работа на Вашия браузър, в това число да получавате известие за използването на "бисквитки" или да блокирате "бисквитки", трябва да промените настройките на браузъра си.