
Представяме Ви няколко активни начина да развиете своето положително онлайн присъствие:
1. Изграждане на социално-медийна идентичност
Макар да смятате, че изграждането на Facebook, Twitter или Google + акаунт не е от значение за Вашия бизнес, то в бъдеще някой може да си послужи с Вашите данни и да открие свои профили. Кражбата на идентичност е опустошителна за всеки бизнес.
Създайте и следете своите социални профили ежедневно. По този начин не само ще сте по-близо до клиентите си, но и ще наясно с тяхното мнение за Вас.
2. Създайте профили в други бизнес портали
Създаването на профили в други бизнес уеб сайтове, само по себе си ще послужи положително на Вашата онлайн репутация. Бъдете активни и участвайте в различни форумни дискусии.
3. Регулярно добавяне на съдържание в блог или секция “Новини”
Използването на блог е идеален начин да покажете своите положителни качества, да бъдете информативни и да утвърдите своята позиция пред Вашите бъдещи клиенти. Ако успеете правилно да развиете своя блог, това неминуемо ще Ви донесе голям брой положителни отзиви, както и добър SEO рейтинг.
4. Следете онлайн за негативни коментари и реагирайте бързо
Всички не дотолкова положителни отзиви и коментари за Вашия бизнес можете да откриете, чрез Google Alerts или подобен безплатен инструмент. Използвайки тези инструменти за анализ ще можете бързо и лесно да отговорите професионално на всеки един коментар. Не игнорирайте негативните коментари и мнения, хората следят за техния отговор от Ваша страна.
5. Отстранете нежеланото и ирелевантно съдържание
Премахвайте регулярно нежеланото и несвързано съдържание във Вашия уеб сайт.
6. Изградете репутацията, която искате да видите онлайн
В днешно време всичко, което казвате или правите, дори и в момент на слабост излиза онлайн. Помислете добре, как искате Вашите потенциални клиенти да погледнат на Вас. Придържайте се към Вашите ценности и мисия при публикуването на всеки един пост или снимка. Интернет вижда и доброто, и лошото, и грозното.
Ако в миналото сте допускали грешки, помолете Вашите приятели и поддръжници да Ви подкрепят, споделяйки Вашето ново съдържание. Постепенно ще успеете да прехвърлите фокуса на клиентите отново към бизнеса Ви.
В случай, че все още не сте убедени, дали тези усилия си струват, имайте впредвид,че лошата онлайн репутация е в топ 10 на списъка за рискови фактори при бизнеса. Шансът Вашата компания да изгуби стойност поради лоша репутация през следващите пет години е 80%.
Добрата новина е, че положителната онлайн репутация не се купува и е важно просто да бъдете активни и професионалисти в работата си.
Вашата репутация Ви следва и може да бъде Вашето спасение, или причината за Вашето падение.