Всеки предприемач, дори начинаещ в онлайн търговията, може да се възползва от тези основни точки, когато стартира бизнеса си.
Интернет се променя толкова бързо, че една година онлайн се равнява на около пет години в реалния свят. Но принципите на това как да започнете и развивате Вашия успешен онлайн бизнес не са се променили изобщо. Ако сте все още в началния етап на Вашия бизнес, придържайте се към последователността. Ако, обаче сте на пазара от повече време, обърнете внимание на описаните стъпки и проследете дали не пренебрегвате голяма част от тях.
За да се реализирате успешно е нужно да отделите внимание на няколко основни стъпки:
- Открийте подходяща ниша, която да развиете и която да Ви донесе печалба.
- Изгответе текст, който да продава.
- Проектирайте и изградате Вашия уеб сайт.
- Повишете трафика към уеб сайта си посредством SEO оптимизация и социални мрежи.
- Изградете положителна репутация на Вашия бранд.
- Поддържайте връзка с вашите клиенти и абонати посредством newsletter система.
- Увеличете приходите си, чрез допълнителни предложения към поръчката на клиентите.
Стъпка 1: Открийте подходяща ниша, която да развиете и която да Ви донесе печалба.
Стартиране на продажбите, преди анализ на целевия пазар е основна грешка при създаването на онлайн бизнес. За да увеличите възможностите си за успех, започнете с изследване на пазара. Успехът се крие, в откриването на слабо развита ниша, покриваща търсенията на потребителите.
Интернет прави този вид проучвания лесно занимание:
- Проследете какви въпроси и проблеми обсъждат хората в онлайн форумите.
- Проучете кои фрази в Google са най-търсени и кои не толкова.
- Проучете потенциални си конкуренти, като посетите техните сайтове и се запознаете с методите, чрез които задържат посетителите си и печелят нова аудитория. Използвайте това, което сте научили за да създадете продукт, който ще задоволи нуждите на клиентите и ще Ви даде преимущество пред конкуренцията.
Стъпка 2: Изгответе текст, който да продава.
Има доказани стъпки, които ще Ви помогнат да грабнете вниманието на клиента и да го насочите директно към извършване на покупка, ето част от тях:
- Предизвикайте интерес у посетителя с убедително заглавие.
- Опишете как Вашия продукт помага на клиента.
- Създайте впечатление у Вашите клиенти, че са направили най-добрия избор за себе си.
- Добавете мнения от хора, които ползват Вашия продукт.
- Информирайте клиента, каква ще бъде ползата му от закупуването на продукта.
- Предлагайте промоционални цени.
- Осигурете добър гаранционен период.
- Държете информиран клиента за сроковете на изпълнение и доставка.
- Изисквайте мнения след извършена поръчка.
Помислете като клиент "Каква е ползата за мен?".
Стъпка 3: Проектирайте и изградате Вашия уеб сайт.
След като сте проучили избраната от Вас пазарна ниша и сте избрали продукта, който да предлагате, Вие сте готови да стартирате Вашия бизнес онлайн.
Помислете за начина, по който искате Вашия сайт да изглежда - какво ще предлага, какво послание желаете да оставите у клиента и не на последно място какви функции и възможности ще има.
Доверете се на професионалисти, които да Ви помогнат в изграждането на функционален уеб сайт с удобен потребителски интерфейс. Не забравяйте, че разполагате само с 5 секунди да привлечете вниманието на бъдещия си клиент, преди той да излезе от сайта.
Ето и няколко важни съвета, които да вземете в предвид:
- Използвайте един/два шрифта за Вашия сайт.
- Направете навигацията в сайта си лесна за употреба.
- Използвайте графики или видео за да подсилите посланието, което искате да оставите у посетителя.
- Добавете newsletter система, за да имате обратна връзка с клиентите си.
- Направете сайта си лесен за осъществяване на поръчка, намалете нужният броя кликове до завършване на поръчка.
- Вашият сайт е Вашата онлайн витрина, уверете се, че е максимално лесен и удобен за потребителите.
Стъпка 4: Повишете трафика към уеб сайта си посредством SEO оптимизация и социални мрежи.
Повишете трафика към уеб сайта си, като оптимизирате съдържанието му. SEO оптимизацията Ви гарантира първи позиции при търсене на Вашия продукт.
За целта е нужно да се доверите на фирма, която ще обърне внимание на този фактор, още при изграждане на уеб сайта Ви.
Друг ключов фактор е изграждането и поддържането на доверие у потребителите, чрез създаване на социални страници. Facebook например дава обширно поле за развитие на Вашият бизнес по интуативен и интересен начин. Помага, не само да поддържате връзка с вашите настоящи клиенти,но и да придобиете нови такива.
Стъпка 5: Изградете положителна репутация на Вашия бранд.
- Създайте съдържание, което да бъде полезно за посетителите.
- Добавете социални бутони в съдържанието на вашия сайт.
- Бъдете активни в сайтове и социални мрежи, където присъства Вашият целеви пазар.
Стъпка 6: Поддържайте връзка с вашите клиенти и абонати посредством newsletter система.
Посредством Newsletter системата в уеб сайта си, Вие ще разполагате с таргетирана група хора,която ежемесечно да запознавате с вашите актуални промоции и новини.
Стъпка 7: Увеличете приходите си, чрез допълнителни предложения към поръчката на клиентите.
Една от най-важните точки в Интернет маркетинга е да превърнете всеки нов Ваш клиент в постоянен такъв. 36% от хората, закупили от Вашият магазин, ще закупят отново, ако се свържете с тях.
Макар осъществяването на първата продажба да е най-трудната част от работата, ако добавите функционалност с предложение за закупуване на допълнителни артикули, като бонуси или промоции към покупката, това ще допринесе за по-лесна продажба.
- Предлагайте продукти, които да допълнят първата покупка.
- Изпращайте електронни купони за лоялност, които клиентите Ви да могат да използват при следващото си посещение.
- Оферирайте свързани продукти, след приключване на поръчката.
- Наградете вашите клиенти за тяхната лоялност и те ще станат още по-лоялни.