Имейл бюлетина трябва да бъде изграден правилно, давайки полезна информация за Вашия бизнес регулярно на Вашите клиенти.
Цел
Newletter-а може да бъде промоционален или маркетинг ориентиран, информативен или за изграждане на взаимоотношения. Независимо каква е целта на бюлетина, той трябва да бъде внимателно изготвен и да носи посланието, което желаете. Постоянството е важно. Ако първоначалната цел на бюлетина е да оповестявате новини и информация, не ангажирайте клиентите си с промоционални продажби, например.
Съдържание
Потребителите търсят навременна, практична и полезна информация. Ако една компания увеличи печалбата си с 100% в сравнение със същия период на миналата година, това е новина! Новините също могат да бъдат промоционални. Ако имате нов продукт или услуга, споделете я със своите клиенти.
Newsletter-а може да Ви помогне да изградите и взаимоотношения с клиентите. Например, ако имате чести оплаквания свързани с конкретен продукт, може да обсъдите и разрешите проблема в следващия си бюлетин. Говорейки за проблема и за неговото разрешаване, Вие показвате на клиентите си, че сте загрижени за тяхното мнение и се грижите за техните интереси.
Когато искате да запознаете клиентите си с новости около Вашия бизнес, може да го направите, чрез информативен newsletter. Обсъждайте промените и подобренията около бизнеса Ви и акцентирайте на това, как те ще помогнат на клиентите Ви.
Честота
След като сте формирали новините и информацията, която искате да споделите със своите клиенти, трябва да прецените, колко често да я изпращате. Желателно е да изпращате своите бюлетини регулярно и по едно и също време, така че Вашите клиенти да ги очакват.Ако изпращате newsletter-а си твърде често ще изгубите читателския интерес или клиентите Ви ще започнат да го отбелязват като спам, дори и ако те доброволно са се регистрирали за него.
Започнете бавно. Изпращайте своите бюлетини първоначално на тримесечни периоди, след което намалете времето. Хората рядко биха се оплакали от получаването на полезни новини твърде често. Предложете им полезно и информативно четиво.
Статистика
Един от най-големите предимства в изпращането на имейл бюлетини e, че разполагате със статистически данни. Когато изпращате бюлетин на хартия е невъзможно да откриете дали получателят я е получил, прочел или просто е била изхвърлена в кошчето. Newsletter-ите, от своя страна предлагат обширен спектър от показатели, които бихте могли да проследите.
Имате възможност да проследите, какъв процент и колко хора са получили имейла, колко от тях не са го отворили, каква част от имейлите са невалидни, колко потребителя са се отказали от бюлетина и също така, колко от тях са го препратили към свои приятели.
Бъдете наясно с интересите на своите клиенти. Попитайте ги за тяхното мнение, нека читателите бъдат редактор на Вашите бюлетини.
Уважавайте времето на своите клиенти. Ако един newsletter не може да се прочете в рамките на пет минути, той трябва да бъде изтрит. Добрия newsletter трябва да оправдае очакванията на клиентите.