Маркетинга е поле, пълно с неясноти. Вместо да правите празни предположения, може да се доверите на проучванията на учени, за това как човешкия мозък реагира на различни маркетинг подходи и как това се отразява на поведението ни, съзнателно или не.
Знаейки как човешкият ум обработва информацията и снимките, ще можете да изградите правилно Вашата маркетингова стратегия.
Представяме Ви няколко от тайните на човешкия ум, които може да вземете предвид при своята маркетинг стратегия.
1. Обработваме емоциите пет пъти по-бързо от рационалната мисъл.
Мозъкът контролира нашите реакции и емоции, много по-бързо отколкото нашето съзнание и рационален ум. В действителност, ние преживяваме различни реакции на всеки три секунди или по-малко. Емоциите, от своя страна оставят по-траен отпечатък в нашето рационално мислене.
От гледна точка на маркетинга:
Когато изготвяте своята реклама, помислете за избора на теми, свързани с приятели и семейството. Социални доказателства, интересни истории и проучвания са ключът към изграждането на добра връзка бранд- клиент с малък личен афинитет.
Обърнете внимание на нещата, които хората виждат първо. В имейл маркетинга, заглавието е първото нещо, на което хората обръщат внимание. То трябва да носи емоционална връзка на всеки, който го чете. Изготвяйки съдържанието към уеб сайта си, се постарайте то да бъде добре формулирано, с добър тон и лесно запомнящо се.
2. Мозъкът обработва изображенията много по-бързо, отколкото текста.
Приблизително 90% от цялата информация, която мозъка обработва е визуална. По този начин мозъка запомня по-лесно текст със снимки, отколкото само текст.
От гледна точка на маркетинга:
Постарайте се да използвате лични, не стоковски снимки, които да носят лично послание на потребителите.
3. Снимки на лица
Изследванията показват, че чрез естествен подбор хората преценяват кога някой е заплаха за тях и кога могат да изградят взаимоотношения с него. Още с раждането ние успяваме да разпознаваме и предпочитаме човешките лица.Частта от мозъка, която обработва човешките лица е в непосредствена близост до частта, която обработва емоциите.
От гледна точка на маркетинга:
Използвайте снимки на реални хора в маркетинговите си материали и обмислете поставянето на различни лица в своите целеви страници и имейли.
Според проучванията, човешкия мозък ще погледне първо към човешкото лице в дадена уеб страница.Нещо повече, ние ще погледнем натам, където и лицето гледа.Използвайки това, бихте могли да добавите снимка на лице, което гледа към формата Ви за контакти, например.
4. Цветовете носят различни чувства.
Изборът на цвят не значи само избор на това кое би изглеждало по-добре. Различните цветове изпращат различни сигнали до мозъка. Изследванията показват, че 62-90 % от нашето усещане за даден продукт се определя само от неговия цвят. Жълтото активира тревожния център на мозъка. Синьото изгражда доверие, а червеното създава усещане за спешност.
От гледна точка на маркетинга:
Съществува наука и изкуство за избора на цвят, особено когато се отнася до пазарните фундаменти, като бутона за призив към действие. Цветовете не бива да бъдат произволно избрани.
Какви цветове са най-подходящи за Вашата фирма, зависи от Вашия бранд, позициониране и аудитория. За целта проверете кои цветове влияят положително на потребителския интерес.
5. Имената променят поведението.
Начина, по който дадено нещо е именувано, влияе на нашата реакция към него. Според проучванията, ако например наименувате една и съща порция спагети със заглавие “ двойна порция” вместо “обикновена”, това кара хората да хапват по-малко.
От гледна точка на маркетинга:
Помислете внимателно как начина, по който назовавате продуктите или услугите си влияе на потребителкото съзнание. За да се откроите със своята реклама е важно да дадете на Вашата аудитория нещо различно и ценно.
6. Възможността да говорим за себе си поражда същите емоции като нещата, които обичаме в живота.
Според изследователи от Харвардския университет, хората обичат да говорят за себе си. Хората отделят 30-40% от речта си в споделяне на информация за собствените си субективни преживявания.
С други думи-възможността да говорим за себе си поражда същите емоции, като няколко от нещата, които обичаме най-много в живота.
От гледна точка на маркетинга:
Създайте съдържание, което добавя стойност към живота на аудиторията си и хората ще искат да го споделят. То трябва да е с лично значение, забавно и интригуващо.
Маркетинговите решения са трудни. Творчеството е в основата на всяка успешна маркетингова стратегия. Всяка маркетингова кампания започва с празен лист, пълен с възможности и предвидими хора.