По-долу в страницата ще научите повече за ефективните социално-медийни стратегии и как да увеличите продажбите си, продължавайки да бъдете интересни на Вашите клиенти.
1. Открийте правилният подход
Единствената най-ефективна стратегия, за да бъдете по-добър социален селър е да откриете правилния подход. Помислете за продажбите по старомодния начин. Ако предлагате продукт или услуга и се интересувате от маркетинг, вероятно вече сте изградили успешен подход за извършване на продажби. Например - няма как да продадете компютърен софтуер на хора, които не притежават компютри.
Направете проучване на Вашата целева аудитория, като помислите за следното:
- Кои са те? (пол, възраст, произход и т.н.)
- Къде живеят?
- Къде работят?
- Какво правят те за забавление?
- От какви продукти / услуги се интересуват?
2. Резултат и ангажираност
За да успете да изградите доверие, авторитет и достатъчно голям брой онлайн последователи, е нужно да добавяте свежо и качествено съдържание регулярно. Без значение дали споделяте съдържание от Вашият уеб сайт или от YouTube видео клипове е нужно да бъдете информативни и полезни на аудиторията си. Изграждайки се като полезен източник на информация и ресурси в очите на Вашите клиенти, те ще се ангажират все повече с Вашата дейност.
От изключително значение е да публикувате редовно висококачествено съдържание, което да е пряко свързано с Вашия бизнес, новини и читателска аудитория. Like-ването и коментирането на постовете на други потребители също има значение за Вашия бизнес.
Задавайте въпроси, оставяйте мнението си в популярни теми, така че хората да имат възможността да Ви опознаят. Тази стратегия е доста сходна с любезността при извършването на продажби лице в лице. Когато хората сметнат за Вас, че можете добре да управлявате бизнеса си и се интересувате, както от него, така и от потенциалните си клиенти, хората ще бъдат много по-склонни да купуват.
3. Покажете стойността си
Макар да не сте все още готови за продажби в социалните мрежи, стартирайте споделяйки вашите продукти или услуги. Наблегнете на ползите от тях за клиентите. Можете да направите това по редица начини - чрез графики, снимки, рекламни видео клипове и други. Това е добър начин да споделите с потенциалните си купувачи това, което продавате, без реално да ги ангажирате с покупка.
4. Убедете клиентите да предприемат действие
Последен етап към извършването на продажба, през социалните мрежи е да успеете да убедите клиентите да осъществят контакт с Вас. Тази стъпка притиска потребителите да прескочат етапа с информацията и да пристъпят директно към действия. Свържете вашите постове и реклами към страници във Вашия уеб сайт, от където лесно да насочите клиента да осъществи контакт.
Ако сте на правилния подход в социалните продажби и публикувате свежо и привлекателно съдържание редовно, тогава на Вашия бизнес вероятно вече се гледа с доверие и авторитет, което неминуемо води и до щастливи клиенти, направили поръчката си през Вас. Както можете да се убедите, нито една от тези тактики не са пряко насочени към принуждаване за действие.
В света на социалната реализация, да бъдете на точното място с правилното послание, заема огромно значение.